På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 26 maj 2010

Frihet

Jag glädjs jättemycket med min syster och hennes familj för de har äntligen hittat ett hus de vill sätta bo i. De kommer flytta in i det i slutet av augusti och då tillsammans med en ny liten familjmedlem. Åh, vad jag längtar efter denna lilla krabaten! Namnförslagen duggar just nu tätt! Jag har kommit med flera men än har de inte nappat på något av dem. Får helt enkelt komma med fler! :-) Tänk att de sedan också kan njuta så som jag gör där en stund på altanen med barnen efter dagens bravader. Något litet kex och massor av lek och mys! Att ha trädgård är underbart. Rakt ut i friheten liksom. Det förstår jag att de längtar efter!


3 kommentarer:

  1. Det ska verkligen bli en frihet att flytta. Nu när man vet att man har annat boende på g så är det svårt att tänka på något annat. Men först kommer ju vår bebis och du får gärna fortsätta med dina namnförslag, så får vi se vad vi säger om dem.... När jag är inne på din blogg går jag alltid tillbaka till korten där Sigge gungar. Jag blir så glad av korten, en sådan sann glädje och han är ju bara för söt på det översta kortet! En liten krulltott. KRAM och godnatt (idag är jag uppe sent)

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!

    Vad roligt att din syster och hennes familj har hittat sitt hus! :) Det är stort att flytta till sitt första hus. En härlig frihetskänsla och jag kan bara hålla med dig om att det är underbart att ha sin egen trädgård. En oas att njuta av! Hoppas att de kommer att trivas bra i sitt nya hem. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Sara: visst längtar vi...på varsitt håll och det skall bli så gott att ha er nära!

    Det kommer fler namnförslag, jag lovar!

    Krama Ella från mig! I massor!

    Lotta: vi har väntat i tre år så nog är det en efterlängtad flytt för alla. Ska bli skönt att ha syster nära och även för kusinerna, Sigge och kusin Ella skiljer det bara ett halvår emellan. Nu är huset dessutom besiktigat och allt var grönt så nu är det deras på riktigt!
    Hoppas du får en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera