På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 17 maj 2010

Ljuva dofter

Varje morgon den senaste veckan passerar jag fyra träd som står i full blom strax utanför mitt jobb. Jag är nästan säker på att de ena två är körsbärsträd men de andra två har jag ingen aning om vad det är för några träd. Ljuvliga är de iallafall med blommor i vitt, stora och små. Dessutom doftar de underbart; sommar och gräs och varmt väder. Såg också att vårt gigantiska körsbärsträd sakta börjar öppna sina knoppar och att det tittar fram blommor där också. Trädet brukar ge riktligt med bär...men de bjuder jag alla fåglar på för trädet har blivit så stort genom åren att inga bär nås om inte en 10 m lång stege används...Iallafall tycker jag att nu måste väl snart våren komma på riktigt med den där goa värmen. Jag väntar febrilt och många med mig! Hallå där ute, kom fram nu!! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar