På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 3 maj 2010

En ny vän

En dag för inte så längesedan gav Mumin-mamman upp, hon föll isär helt enkelt. Nu har jag fått en ny kompis och det är Lilla My; lite arg och bestämd (som mig kanske...)! Figurerna är helt underbara och jag har sett dem här och där i affärer och de går inte att motstå. Måste ha liksom! Skulle vilja ha fler Mumin-muggar i köket och servera kaffe i dem. Färgglada och fina! Apropå nyckelringar, den senaste jag minns att jag gillade jättemycket var en dalahäst i metall som jag fick av min syster. Ganska tung och ganska stor men jättesnygg! Den hade jag i många, många år...men nu vet jag inte vad som hände med den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar