På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 1 juni 2009

Gästtoaletts-sneakpeak

Så får då äntligen Nils plats att leka i sin sandlåda för idag fick vi tag på förvaring till alla leksaker. Nils valde färgen själv! Blev förvånad att det inte blev en orange för det är vanligtvis hans favoritkulör. Nu är det förhoppningsvis så att sanden får stanna i sandlådan...fram tills nu har han ju skyfflat ur sanden ur sandlådan då det helt enkelt inte funnits plats för honom i den pga alla leksaker!





Här kommer en bild från vår nya gästtoalett till alla nyfikna. Den blev verkligen ljus och fräsch efter renoveringen och rymligare på något vis trots att kvm är samma som innnan. Stort TACK till Åke och Birgitta för all hjälp! Nästa steg är nu piffningen som tex. badrumsmatta och annat smått och gott. Har inte piffat särskilt mycket i huset då det liksom känns onödigt att köpa grejor som ändå kanske inte passar in sen...då väntar jag hellre och satsar på sån´t jag verkligen gillar! Visst blev det fint!


Nu skall vi äta lite gott och sedan skall jag göra minsta möjliga i 2 timmar för i kväll är det tevekväll för mig...ER och Project Runway! Inser att om 2-3 veckor har alla (de få men väldigt bra) tv-serier slutat för säsongen och vad skall jag se på då? Visserligen ser jag och förmodligen alla andra mycket mindre på teven på sommaren men ibland är det ändå en schysst avslappning med något bra på burken. Snart börjar säkert Allsången på Skansen som är folkligt och käckt (...men jag kommer inte riktigt överens med Anders Lundin...). Sedan skulle det väl också bli tvsänd allsång med Lotta på Liseberg (eller har jag drömt det...)? Det brukar ju också vanligtvis gå någon bra engelsk deckare/thriller sena måndag eller tisdagkvällar...hoppas starkt på det i år också...och dessa brukar jag njuta av i en sval gillestuga!

1 kommentar:

  1. Vad fint det blev! Det lilla som foton avslöjar... Söt tapet. Ska bli så kul att komma och se toan live. Nu är jag färdigpackad så imorgon åker jag och Ella till Gislaved. Hoppas det går lika bra som förra gången! KRAMKRAM

    SvaraRadera