På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 21 juni 2009

Bubblor!


Så var det dags för kalas igen och denna gången var det söta Ebba som fyllde 4 år...hon är född två dagar efter Nils och också på Mölndal... vi träffades faktiskt där i och med Ebbas anländande och vi kände varandra från vår föräldragrupp (...vilket jag tror jag nämnt förut...). Solen sken från en klar himmel och vi hade en väldigt trevlig stund med massa gott att äta!



Ungarna spenderade den mesta av tiden i trädgården där alla nya leksaker var spännande och det som lockade mest var den fina, fina lekstugan som Ebba och Simon hade. Inredd i rött och vitt, helt i min smak!


Sigge var med och kalasade också på det som serverades och fick idag lite glass...vilket han givetvis gapade stort åt! Han har ju faktiskt födelsedag imorgon och jag vet inte om vi kommer fira den något särskilt...hoppsan, det lät visst lite tråkigt! Ja, ja! Han fick iallafall idag för första gången prova att sitta på axlarna på Joakim vilket var populärt...och då han är hårtokig försökte han givetvis slita håret av Joakim! Nja, någon längre stund på toppen blev det inte!

Här ikväll har jag läst Gp i lugn och ro...jag älskar min Gp! Lite te och lite glass till den så är allt jobbigt som bortblåst! Det är en sådan lyx att få läsa om allt möjligt runt omkring mig i världen och idag var det två saker som jag lusläste; först utvecklingen i Iran efter valet....jag behöver inte säga mer...och sedan reportaget om vårt kommande kungabröllop vilket jag verkligen ser framemot. Får nästan lite tårar i ögonen när jag tänker på det...så flott och elegant! En dag som den skulle man önska att man var osynlig och kunde se allt från första parkett...får väl hålla till godo med teven, både SVT och TV4 sänder ju tillställningen. Så om ett år då...

Nu, soffan nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar