På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 17 juni 2009

Miss Marple...vilket bvc?


...imorse drog vi iväg redan vid åtta-tiden för Sigge hade tid för vaccination men det blev inget då han hade lite feber (och tyärr var vi tvungna att åka dit då det inte går att nå BVC innan telefontiden vid nio...) så vi fick en ny tid nästa vecka och hoppas han är frisk och feberfri då. Fick reda på att vår BVC-sköterska, tredje i raden på mindra än ett år skall sluta så nu är jag trött på alla personalbyten och skall nog välja en annan vårdcentral då det blir dags för vårdvalet i höst! Frågan är vart vi skall ta vägen då? Jag vill ha det tryggt och så särskilt då det gäller Sigges bvc-kontakt eftersom vi i höst skall börja behandla hans födelsemärke och då det redan nu varit mycket extra kontroller av olika det slag...tar gärna emot tips på bra erfarenheter av vårdcentraler i Kungälvområdet!!!

På kortet ser ni Sigge då vi är på 6-månaders kontroll. Bubben var så trött och jag klarade inte att hålla honom vaken genom kontrollen utan han somnade på vågen...sköterskan hade aldrig varit med om något liknande...en sådan sömntuta!



Nu har kvällen avslutats med ostbricka, rester från helgens kalas...som jag inte riktigt hann att njuta av och sedan blev det massor av te och miss Marple...lagom mycket "action" en onsdagskväll då man är trött efter en härlig men intensiv dag med två godingar!! ;)

1 kommentar:

  1. Sigge är en helt makalös liten varelse! Jag och A bara skrattar när vi pratar om hur go han är. Charmigare kille är svårt att hitta! Ni har lyckats bra med era grabbar.
    Nu har jag/vi pecis bakat kardemummamuffins. De gick hem hos A också och imorgon blir det födelsedagsfika för Ebba, som hon har längtat! Kram på er och ha en riktigt bra midsommar!

    SvaraRadera