På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 24 juni 2009

Mina vänner!

Vissa dagar svischar bara förbi ...och denna onsdag har varit en sådan dag. Upp, fix och fix och fix hela dagen och så plötsligt var klockan tio på kvällen...helt skumt! Vad hann jag med egentligen (...och ser att där ligger tvätthögen och där skymtar disken och det där borde verkligen plockas bort och den borde jag betala och så vidare...)?

Denna bild fick jag från min kusin Jenny för ett tag sedan. Hon hade hittat sin gamla "Mina vänner-bok" och hade fått sig en rejäl dos underhållning då hon läste igenom den. På en sida hittade hon mig så hon fotade sidan och skickade den till mig...jättekul! Det blev lika rolig läsning för mig och tydligen drömde jag om att bli ridlärare när jag blev stor...något som jag överhuvudtaget inte ens skulle komma på tanken idag... vilket slit och en annan massa jobbigt! Verkade vara väldigt hästintresserad för som ni kanske kan läsa är det hästar högt och lågt. Några saker verkar ha stämt ganska bra med hur det blivit för mig som vuxen:
  • Det ena är att jag då tyckte matte var roligt...det tycker jag än idag (och har ju faktiskt utbildat mig till mattelärare...en annan slags lärare än just ridlärare).
  • Oä var tydligen tråkigt då och jag är fortfarande helt bedrövligt dålig på Sveriges geografi och annat sån´t tjafs!
  • ABBA funkade då och funkar fortfarande fint när vi sjunger Singstar!
  • Det värsta jag visst då var krig och det står jag nog fast vid än idag!
Jätterolig läsning för mig; tack Jenny för ett roligt initiativ!



Som alla vet har dagen varit varm och så även för Sigge...hittade honom liggandes så här på vardagsrumsgolvet i eftermiddags...vilar tydligen lite! Kanske var han lite extra trött då vi varit och vaccinerat honom...att ta själva sprutan bekom honom inte...usch vilket grov nål...han rörde inte en min...han var mest förbannad över att jag var tvungen att hålla fast honom så hårt medan systern försökte träffa rätt!

Nu skall jag prata renovering med mannen och höra vad han och Åke gjort för upp för planer. Kanske blir det snart lite roliga uppgifter för mig...välja tapeter, mattor lampor och annat krafs! Hoppas, hoppas, hoppas! ...något annat jag hoppas på är att värmen håller i sig även imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar