På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 9 juni 2009

En tjuv på Cypern!

Jag säger det igen...det finns en tjuv på Cypern! För idag fick mannen ett brev från sin bank där det meddelades att hans bankkort använts på ett otillbörligt sätt!!! Hoppsan! Joakim loggade direkt in på sin bank och gick igenom alla transaktioner den senaste tiden och hittade då en skum en i april där någon (?) har använt hans kort och betalt saker med på Cypern. Det var ingen stor summa men ändå. Kändes väldigt olustigt helt plötsligt! Nu är kortet spärrat och vi får se om samtalet imorgon till banken kanske reder ut vad som hänt och om det finns fler inköp som inte följer vårt eget mönster. Vädigt bra att banken faktiskt uppmärksammade detta...vi har själva inte märkt det. Usch, vad slarvig man framstår nu! Vi får hoppas att det var denna enda gången det hänt eller så kanske vi får en förklaring till varför det alltid känns som om pengarna bara flyger iväg...tror dock det har att göra med en annan tjuv och då menar jag renoveringstjuven! Nog om det!
Sigge diggar inte heller banditer!
Nu har jag alldeles strax bloggat klart och under den tiden ätit upp allldeles för många baddare med te...;) Mina sista ord idag blir: akta er för tjuvar från Cypern!

1 kommentar:

  1. Usch och jag som ska TILL Cypern snart, jag får nog akta mig extra noga. Vad obehagligt!

    SvaraRadera