På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 8 juni 2009

Listor!



Vissa dagar passerar ibland utan att man hinner märka dem...idag har det varit en sådan dag.

Dagen började vid 07.20 och sedan har det varit fullt ös tills nu ikväll strax efter nio då jag äntligen satte mig i soffan. Vi har ju idag startat lite lätt med planeringen och förberedelserna inför helgens kalas då det blir kalasande i två dagar för nu är det dags för mina godingars födelsedagar. Nils dag är 16 juni och Sigge-bubbens 22 juni. Det blir ju så att vi har ett kalas då vi firar dem båda två och då slår vi till med ett storkalas. Iallafall, under förmiddagen ockuperade jag köksbordet med mina listor och recept och efter ett mindre kaos var menyerna klara (barnkalasmenyn var klar på 3 minuter!)! Sedan är det ju en massa annat runt om som också måste fixas; vin, presenter, fiskdamm, dukning och jox...massor av småsaker men roliga sådan. Redan ikväll kunde jag konstatera att några saker redan var avklarade...skönt! Imorgon fortsätter vi med avbockningen...hoppas jag iallafall...ibland går ju inte allt som planerat när en bubbe skall med på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar