På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 4 juni 2009

Mitt namn är Katten Jansson!

Idag vaknade vi med tuppen, strax före sex. Nja...natten gick så där...det blev lite mat till matvraket vid fyra-tiden men några bakslag får man räkna med. Vi får ladda om inför nattens prövningar! Hoppas dock att megaportionen med fiskbullar och potatis med en halv banan till efterrätt gör susen...och välling på det!

Förmiddagen och lunchen spenderade vi i Kareby hos Lisa och Nelli. I vanlig ordning sov Sigge när Nelli var vaken och tvärtom. Även A med lille A var där så Sigge och A kröp runt och underhöll sig tämligen bra medan vi vuxna vilt diskuterade småbarnslivet och allt därtill. Lunchen för Sigges del slutade i kaos...mat överallt, här och där! Det är en svårcharmad Sigge jag har att göra med emellanåt vid matmålen. Till slut gav jag upp och drog fram vällingen! Sedan var alla nöjda!

Tack Lisa för god lunch och ännu en god Karebykaka...du får döpa om den sedan när du flyttat!


Förlåt Lisa för allt kladd idag...hoppas det inte blev för mycket att städa! Hälsningar Sigge


På väg hem plockade jag upp ett paket som innehöll något som jag hoppas kommer göra mitt liv i köket lite lättare...dammsugaren har fått varierade betyg så vi får se om kritiska jag gillar den. Jag gillar iallafall färgen och att den var gratis...tänk vad man kan få för ett gäng streckkoder!


Efter besök i Kareby var det dags för besök igen; i eftermiddags var det drop-in-café på förskolan och det var givetvis poppis hos Nils. Vi fikade lite och småpratade med andra föräldrar och även med personalen. På vägen hem smet Nils in hos en nyfunnen kompis och jag och Sigge fick en stund för oss själva. Efter ett tag var Nils hemma igen och givetvis fortsatte vi med det rollspelet vi startade för flera dagar sedan... jag har förvandlats från mamma till Katten Jansson, Sigge går numera under namnet Husmusen och Joakim lyssnar till Vargen. Huvudpersonen själv är givetvis Bamse...och det hela började då han fick en Bamse-lyssna-bok i måndags...Den mal oavbrutet i hans rum och i bilen så fort vi skall en sväng. Och det är faktiskt så att jag inte har hört ordet mamma på flera dagar...Katten Jansson!!!!Jag är hungrig nu! Men Katten Jansson, jag vill inte duscha!

Bild från www.bamse.net

Nu har mannen kommit hem efter en sväng i Stockholm några dagar. Vi skall strax ta en kopp te och jag skall avlägga rapport om vad som hänt på hemmaplanen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar