På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 25 juni 2009

Sista dagen!

Idag har Nils varit sin sista dag på sin älskade förskola inför sommarledigheten. Jag försökte förklara för honom imorse vid frukosten att det var sista dagen på Ekorren och så men jag tror inte riktigt han fattade vad jag menade. Säkerligen kommer det frågas om vi skall gå till dagis idag många dagar framöver. Igår fick våra goa och snälla fröknar en liten sommarpresent från Nils. De sliter hårt och behöver lite uppmuntran emellanåt tycker jag...så då och då får de ha ett fint paket. Jag och många med mig köper sina frökenpresenter hos Thea (som alltid slår in paket så fint!) och denna gången fick alla ett armband dock i olika färger...och idag hade de fröknar som jobbade sina på sig! Någon fick i rosa, någon i silver/grå, någon i blandade färger och någon fick i petrol. Glad sommar önskas alla på Nils förskola!

I eftermiddag har det badats i poolen med några grannbarn och efter det har jag varit och friserat mig. Ja... faktiskt är jag riktigt nöjd med min nya frisör...hon får till det trots mina lockar! Tack för tipset Lisa...som också varit på salongen idag! Blev du bra? Hörde genom syrran att Ella också varit hos frissan för första gången nu när hon är och hälsar på sin farmor i Gislaved. Givetvis hade gått så bra och snuttan satt stilla som ett ljus och frissan fick kamma och väta och klippa och kamma igen... Väntar med spänning på och få henne snart!



Nu har vi ätit god Ceasarsallad och därefter mumsat jordgubbar och grädde ute på altanen. Vilken skön kväll! Resten av kvällen skall jag surfa runt och kolla på tapeter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar