På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 11 juni 2009

Städdag!


Oj, vad det har fejats här idag! Jag har inget emot att städa...jag gillar faktiskt att städa. Det har nog något att göra med mitt väl utvecklade ordningssinne. Det märks ju direkt och det är väl därför jag tycker det är ok. Värre är det med att stryka...hu!! Vi har alltid en gigantisk hög redo att bli struken. Min kära svärmor är väldigt snäll som förbarmar sig över den när hon är på besök men strax därefter börjar den växa igen! Skyller på mannen och hans skjortor!

Fick en liten paus i all städandet här i eftermiddags då nyaste grannen ringde och undrade om vi ville komma förbi en stund. Det var en spontan inbjudan och vi hade det verkligen trevligt...tjatade bort en timme och Nils var nöjd som fick leka en stund med sin kompis. Sigge hade fullt upp med alla bollar, har är helt bolltokig!

Annars har det inte hänt så väldigt mycket idag...så är det ju ibland. Den största bedriften stod nog Sigge för idag som gick lite med sin gå-vagn, dock med betoningen på lite!

...hm...hör hur Nils hostar inne på sitt rum...får verkligen hoppas att det inte är något på gång!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar