På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 10 juni 2009

Här var det häckar!!!

Usch, vad tråkigt väder det varit idag...och det tråkiga smittar liksom av sig så hela dagen blir seg och slö!

Här har det varit lugnt...bortsett från en incident som hände här i Iskällan idag. Mannen har jobbat hemma så imorse åkte han och lämnade Nils på förskolan i en bil medan jag och Sigge strax efteråt åkte för att handla i den andra. När jag svängt ut från Barfotsgatan får jag se hur grannens häck, en i vanliga fall lång, hög och ståtlig häck var helt demolerad mitt på med kvistar och grenar som var helt av och låg långt ut på gatan. Det såg ut som ett slagfält och i häcken ståtade ett stort hål som var flera meter stort och långt förutom några tappra grenar som fortfarande stod någorlunda upprätt. Fantasin skenade iväg medan jag passerade men jag fick inte riktigt ordning på sambandet häck och bil- eller hus-inbrott så jag glömde bort den demolerade häcken för en stund...ända tills vi satt och käkade lunch då jag frågade mannen om han sett häcken hos grannen varvid Joakim berättar följande: när han svängt ut från Barfotsgatan stod det en stor pick-up med häcken rakt i grannens häck! Bredvid stod en karl som undrar om Joakim kunde hjälpa honom att bogsera loss honom vilket Joakim och Nils gör. Joakim frågar givetvis hur han har hamnat i häcken varvid karlen berättar att han egentligen är på jobb tre hus därifrån och när han kommer ut för att hämta något i sin bil visar det sig att han glömt dra till handbromsen och pick-upen har av någon anledning kommit i rullning och sedan rullat nerför gatan (som sluttar något!!) och rullat förbi vår tomt och en gatkorsning och en tomt till och tillslut fått stopp i grannens häck!!!!!!!!!!! Herregud, vilket grej och vilket tur att ingen kom till skada!!!!!!!!!! Ja, bor man i Iskällan får man vara med om en del...förra året vid den här tiden sprang det ju runt en ilsken och bitande älgkalv! Men vi trivs bra för all del! ;)

Finn två häckar på bilden! ;)


Usch så sorgligt Grey´s var idag. När eftertexterna kom var jag tvungen att gråta en skvätt där jag satt i soffan...vilket min man skrattade åt! Men jag erkänner villigt...jag gråter gärna när det blir ledsamt på teven...det är så härligt befriande att släppa på trycket lite! Gråter du?

3 kommentarer:

  1. ooooja, härligt att släppa på trycket i mellan åt och speciellt vid sista avsnittet av Greys :-)
    kram emma

    SvaraRadera
  2. Vad är det som händer i Iskällan egenligen? Tur att det inte var några barn ute när bilen kom rullandes. Tacka vet jag trygga Frölunda :). Här har det ju bara brunnit två gånger i er trappuppgång sedan ni flyttade....
    KRAM Sara

    SvaraRadera
  3. Yeah, yeah...kanske borde man överväga att flytta tillbaka............nehääääääää! Kram tillbaks!

    SvaraRadera