På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 22 juni 2009

Sigges 1-årsdag!



Idag har vi firat Sigges födelsedag...lite så där lagom! Hans 1-årsdagsfirande gick ganska stillsamt till idag. Nils som nu är väldigt kalasvan tyckte det var lite konstigt att bara farmor och farfar skulle komma idag på Sigges födelsedag (och de kom av en annan anledning... renoverings-anledningen)...borde det inte komma många, kanske gammelfarmor och så?



Lite presenter har han fått dagen till ära (och han fick ju ett helt gäng förra helgen också) så som en egen vattenkanna, en väska med Babar på som man kan packa lite smågrejor i, Duploset som får väntas med att packas upp ett år eller så och en jättefin prickig grön bil från grannbarnen! Hans garderob börjar bli välfylld med leksaker och annat så snart hoppas jag han kan få flytta in i sitt egna rum!



Till eftermiddagsfikat fick Siggen smaka på en bit bulle och det var populärt må ni tro. Han smaskade och sög och slickade och till slut hade han knött i sig en hel bulle (av storleken mindre dock...).

Ps. om du tittar noga på bilden nedan ser du Sigges luller (lockar på Smögenmål)...undra om vi får en lockig till? Det går ju nästan inte att bli lockigare än vad Nils är, eller!!


Idag var det också så äntligen dags för att ta fram poolen igen; något som Nils förknippar med sommaren. Redan i vintras ville han ju ta fram den men jag försökte förklara att bada i poolen är något man gör på sommaren. Efter de diskussionerna har han ändrat på sin fråga till: är det sommar nu? Så imorse kom frågan igen: är det sommar nu mamma?...och äntligen kunde jag svara JA!

Nu skall jag snart koja och känner på mig att det kommer hostas en hel del...jag har varit hes nu i två dagar och här ikväll övergick halsontet till rethosta...usch, det är så jobbigt att ha det! Vad gör man åt det?

1 kommentar:

  1. Tja, du har ju lärt oss här på bloggen att hänga våta handdukar i rummet mot rethosta - prova det vetja!

    Du kan nog packa upp Duplot tidigare än inom ett år, Alvin fick det i 1-årspresent och har lekt och byggt med det sedan dess! Nelli leker med det nu, mest plockar isär, men ändå!

    Kram

    SvaraRadera