På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 1 september 2009

Diamanter till mamma!

...nja, inte riktigt men när sonen gör ett halsband till mamma blir det iallafall lika värdefullt som om det var gjort av ädelstenar! Djup koncentration och en stund senare ett halsband av plastpärlor och en överlycklig och stolt mamma! Varje dag undrar Nils om jag skall ha på mig halsbandet så det har jag ju då! Givetvis! Givetvis!

Tidigare idag när jag surfade in på Hemnet i jakten på ett lämpligt hus till syrran fick jag se ett jag kände igen. Innan vi hamnade på Barfotsgatan skrev vi på för ett annat hus här i Kungälvstraken. Huset hade stora ytor och spännande planlösning men tyärr drog vi oss ur då besiktningen och våra egna näsor inte kunde acceptera den lukt som fanns i huset...(besiktningsmannens sk. "mögel-hund" fick spatt nere i halvplanet...blev som tokig där ett tag!) Förhoppningsvis har näste ägare fått bukt med problemet som då fanns iallafall! I vilket fall som helst var huset väldigt trevligt! Ni som är nyfikna kan kika här (...vet inte hur länge länken kommer funka dock!) Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar