På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 4 september 2009

Sahlgrenska blev Universeum!

Jo, det är sant för idag 07.45 avbröt narkosläkaren planerad behandling av Sigge då han efter övervägning med kollegor och mycket lyssnade på Sigges rygg tyckte bubben var lite för rosslig i halsen. En sövning av små barn med förkylning (om än liten) är alltid en risk och några sådana vill vi inte ta i onödan! Så vi tog bort alla plåster som faktiskt inte Sigge alls brytt sig om... och så fick vår fastande kille en flaska välling innan vi åkte hem igen! Och faktiskt har näsan runnit och det har hostats lite mer än igår så beslutet var nog riktigt. Det här med ungar och sjukdomar är ju lite lömskt...det sjuka kan ju givetvis komma krypande men lika ofta helt plötsligt slå i full styrka från en dag till en annan. Vi skall nog hinna med de 6 planerade behandlingarna sinom tid och hoppas på en ny tid om två månader. Får ser hur statusen är då...mitt i november... värsta förkylningstider!

Väl hemma hade morfar och Nils siktat in sig på att åka till Universum så det fick sällskap av oss andra också. Nils älskar det stället och idag köpte jag ett årskort även till honom! Då kan han hänga på fastrar och mostrar dit hela hösten och våren! ;) Efter en koll på isbjörnen och hängbron i hajhallen satte vi av mot Kalejdo och Explora där det var full fart som vanligt! Lite lastbilskörning, lite kapplöpning, lite ridning, lite rymdfärjebesök och annat roligt avslutade vi dagen med en fika i kafét.

Nu har vi sagt hejdå till morfar och fördriver tiden med kurragömma och nu också diskning hör jag... Strax är det dags att tänka på läggning men först blir det nog lite mys i soffan och ett eller två avsnitt med favoritapan; Nicke Nyfiken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar