På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 26 september 2009

Goda grannar!

Härom kvällen knackade det sent på dörren och utanför stod grannen i sällskap av sin dotter med famnen full av musik- och sagocdskivor. Det var nog bort åt ett tjugotal skulle jag tro. De hade nämligen sysselsatt sig med att rensa och storstäda dotterns rum och då gjort en ordentlig djupdykning i cd-hyllan och insett att där fanns det massor som skulle bort....och då bort till oss... för helt sonika fick Nils och Sigge alla skivorna! Vi tackar så hjärtligt, det var väldigt snällt gjort och gulligt att tänka på Nils och Sigge! Jag vet att de kommer användas för redan nu har en Emilskiva spelat varenda eviga minut sedan han fick den för två dagar sedan. Imorse kom han och berättade för mig att han heter inte Nils numera...utan nu heter han Emil! En stund senare hade jag något ärende in i hans rum...förmodligen lämpa av en hög med leksaker som han spritt ut i hela våningen...och då undrade han: "Vad gör du här på Emils rum?"
Apropå grannar har dagen förövrigt innehållit lite aktiviteter i källaren och lite plugg men det mest trevliga idag var när grannen Susanne med familj kom på fika i eftermiddags. Vi fick en trevlig pratstund över en kopp kaffe och te! Barnen lekte och for runt...och lille Sigge vill givetvis vara med där det händer grejor...vår egna lilla klätterapa...måste passa honom hela tiden nu. Hittade honom gråtandes inne i Nils rum idag...uppflugen på översta hyllan i Nils lekhylla sittandes på cd-spelaren med handen i kläm i cd-facket...hur det nu gick till kan man undra!!
Go´kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar