På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 7 september 2009

Inte fattat nå´t!

Här ser ni Nils fina, ståtliga mini-solros. Den planterade han på förskolan tidigt i våras och lagom till sommarledigheten fick vi med den hem och satte den i köksfönstret i väntan på utplantering...vilket dröjde ända tills för någon månad sedan. Dock, den verkar inte bry sig ett dugg om att hösten är här och att alla andra växt-kompisar håller på att vissna...,,"han" sträcker sig så stolt mot himlen, gul och grön! "Han har inte fattat nå´t!"

Från solros är det inte långt till fotosyntes...hela kvällen har jag planerat för imorgon börjar jag jobba igen efter min föräldraledighet. Det blir halvtid med ansvar för matte och no i två femmor. Mina no-lektioner startar direkt imorgon och då blir det just fotosyntes för hela slanten. Hoppas det kommer funka fint och att jag inte lagt mig på för svår nivå...och slipper elevkommentarer som "Inte fattat nå´t!" ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar