På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 12 september 2009

Emaus!

Imorse packade vi matsäck och styrde kosan mot Uddevalla där vi på Emaus mötte Ella, Micael, Sara och morfar. Emaus är en lantgård där det finns kaniner, katter, grisar, getter och ett helt gäng med shetlandsponnies. På vardagar och söndagar är det ponnyridning där hästarna skötts och leds av unga ungdomar...jag själv har i mina yngre dagar spenderat många somrar där...hästtokig som bara den! Jag har inte varit där på evigheter...men det var så rent och fint och barnvänligt och mysigt. I lantgården får man gå in och klappa kaninerna och höns, getter och grisen promenerar fritt runt på området. Där finns också en jättestor lekplats med gungor och annat poppis och med massor av sittplatser för alla fikande barnfamiljer. Så även grillplats... och en jättefräsch toalett...vilket jag värderar högt! Väl värt ett besök tycker jag!

Därefter åkte vi mot Sigelhult och mammas grav. Väl framme satte vi dit en jättefin bukett med rosor i rött och vitt och som vanligt när vi var där tittade solen fram...

Nu har vi ätit och alla barn är på väg i säng! Kort får jag publicera imorgon för jag har inte hunnit fixa till allt det tekniska med att blogga från iphonen än...

Hej då!

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag ni verkar ha haft!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej,
    jo, det var mysigt. En trevlig utflykt som man kan göra från Kungälv faktiskt...ca 50 min. i bilen, sen är man där!
    Kram

    SvaraRadera