På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 24 september 2009

Torsdag är min nya fredag!



Som ni säkert förstått har jag jobbat några veckor nu efter min Sigge-föräldraledighet och stämplar in tre dagar i veckan mellan 8-14! Det innebär att torsdag nu har blivit min nya fredag! Jag kan inte ropa det tillräckligt högt men det är HUR SKÖNT som helst! Jag ska aldrig jobba mer än halvtid! ;) Ännu skönare blir det när nya pralin-tidningen ligger och väntar på köksbänken när man kommer hem! Om du någon gång ska ge bort något trevligt...jag har säkert sagt detta tidigare...ge bort en prenumeration på magasinet ovan! Så fin, så god, så lyxig och så snygg! Dock har jag hamnat i ett dilemma...ska jag läsa min tidning eller ska jag kolla på svt.play...upptäckte för en stund sedan serien "Modehuset Chanel" och kollade första avsnittet och gillade det jättemycket! Har väl sytt en del i mina dagar...vem minns inte soffan Dolly som jag klädde om när vi bodde i Kallebäck för hundra år sedan...vilken förvandling bäddsoffan genomgick då. Från fluffig spräcklig till slätstruken vit- och mörkblårutig! (...kommer dock aldrig klä om en soffa igen, det lovar jag! och nog grät jag inombords lite grann när den fick lämna walk-over vid flytten från Frölunda!) Serien påminde mig väldigt mycket om en annan serie jag följde slaviskt något år efter studenten; "House of Eliott" där systrarna Evangeline och Beatrice Eliott stod som huvudpersoner i sin egna syatelje i London runt året 1920. Den skulle jag verkligen kunna tänka mig se igen! Fakum är att jag inte behöver välja; jag skall nog hinna läsa lite i min pralin OCH se några avsnitt med Karl....för jag är ju ledig imorgon! Hej, hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar