På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 2 september 2009

Vardagsmat!



En högst ordinär onsdag som denna bjuder jag på ett av mina vardagsrecept...gott, superenkelt och snabbt fixat!

Mango chutney-gryta

Du behöver:
kassler, en lagom stor bit till 4 personer
en finhackad gul lök
mango chutney (använder märket Sharwood´s, Green label)
5 dl creme fraiche, den feta!
salt och peppar
ev mjölk och redning

Jag brukar "rensa" kasslern från skinn och fettränder och sedan tärna den i småbitar. Fräs den i en gryta ett par minuter, det mesta av köttsaften som bildas brukar jag hälla bort.
Släng i löken och låt fräsa en stund till. Därefter häller du i creme fraichen och låter allt koka upp ett ögonblick och sedan smaksätter du med mango chutneyn. Jag brukar ta ungefär en halv burk...smaka av efter några matskedar om du är osäker. Jag gillar när mango chutney-smaken slår igen ordentligt. Salta och peppra efter smak. Lät puttra några minuter! Om du vill ha såsen tjockare eller tunnare, red den med mjölk eller redning. Serveras med ris och enkel sallad!

Du kommer inte bli besviken, rätten är supergod! Jag vet för jag brukar bjuda på den! (eller hur Lisa och alla ni andra!)

Trevlig onsdag på er!


1 kommentar:

  1. Det lät mums! Skall testa nästa vecka när det är dags för nytt matschema!

    SvaraRadera