På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 6 september 2009

Sommarkänsla!

Idag kom sommaren på besök till Barfotsgatan...iallafall för ett par timmar! Vilket passade bra då vi fick besök av familjen Burenius. Nils var som vanligt förväntansfull inför att få besök och han visade mig vem Maja var i sitt fotoalbum strax innan hon kom...utifall jag glömt hur hon såg ut! ;) De drog iallafall in på Nils rum med Sigge och Lilly i hasorna och där höll de till när de inte var i trädgården. Vi hann med att äta lite lunch och ta en fika på plattan i det fina vädret...och Åse gjorde en iakttagelse att det nästan alltid är fint väder när de är på besök hos oss och så har det nog varit de senaste gångerna när jag tänker efter. Kladdkakan lät sig väl smakas av alla i solskenet iallafall!

Kvällen är här och jag har precis printat ut ett helt gäng med recept från arla.nu för jag behöver lite inspiration nu när det har blivit dags att börja veckoplanera middagarna efter sommarens "det blir vad det blir-inställning"! Delar gärna med mig av recepten då jag prövat dem! Tack för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar