På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 16 september 2009

Lika som bär?


Redan imorse bestämde jag mig för att blogga om något vanligt...det får räcka ett litet tag med ledsamheter...och stående i tvättstugan hängandes tvätt insåg jag att det är något jag funderat kring (inget särskilt världsligt eller så!) vid några gånger nu. Så, är det gulligt/ok att klä sina barn i likadana kläder? För mig är det töntigt när vuxna går runt i likadana stassar, ni vet, vct-overaller (heter det så?) på semestern. För barn blir det lite annat eller? Nils och Sigge har likadana Mumin-tröjor och först ville jag inte att de skulle ha tröjorna vid samma tillfälle...men nu har jag nog ändrat mig...att det känns ok att visa att de hör ihop, bröderna! Vad tycker du?

Nu dags för gôrmycket te och vampyrer!

2 kommentarer:

  1. ...Ha,ha, håller med om det där när vuxna klär sig som tvillingar. Anders & jag får många goa skratt under sem på campingen;)....när det gäller barn är jag helt med på din linje, är ju charmigt & gulligt och visar samhörighet som du skriver. Helt rätt Anna!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är helt okej så länge barnen är små, det är ju så gulligt med syskon som liksom hör ihop. När de blir större bestämmer de ju själva vad de ska ha på sig...

    SvaraRadera