På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 6 september 2009

6 år!



Jag ger dig blåa ögon och guld och diamanter med
egyptens pyramider
och frukost på Champs-Élysées

men man kan undra vad gud planerat
det lär vi väl snart få se
om han ger mig vind i seglen
låter jag det bara ske
då följer jag bara med

för du gör mörker till ljus
moll till dur
du tar mitt hjärta till månen
tur och retur

och som jorden roterar
snurrar jag runt dig
det är solen som lyser
dag och natt på mig

mitt hjärta slår som George Foreman
när jag ser på dig
du fick mig att sänka garden
att helt våga blotta mig

för du gör mörker till ljus
moll till dur
du tar mitt hjärta till månen
tur och retur!

Till dig min älskling Joakim!
//Anna

2 kommentarer: