På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 22 september 2009

Det finns en köpare till allt!


...så sa alltid min farfar som var skrothandlare i Hamburgsund på äldre dar. I trakten var han vida känd, både för att han varit taxichaufför men också just för sin skrothandel som upptog hela farfar och farmors trädgård! Stackars farmor! Ni kan tro att somrarna i den trädgården bjöd på äventyr...vi smugglade med oss mängder med grejor upp i skogen där vi byggde kojor av allt skräp...och farfar blev rosenrasande över våra (jag, syrran och alla våra kusiner) påhitt! Hela dagarna kom det folk som behövde små eller stora pinaler...och många av besöken kom från konstskolan Gerlesborg en bit bort...de där konstnärerna var alltid på jakt efter saker! ;) Idag existerar det väl inte så många skrothandlare...vad vet jag? Den moderna skrothandeln måste ju ändå vara Blocket, där kan man ju sälja eller köpa i princip vad som helst! Som tex. 30 kvm ekparkett som legat i en gillestuga...lite repigt här och där efter att en murspis demonterats, så säg 15-20 kvm i fint skick. Jodå, flera intressenter och vips så var det försvunnet...skulle pryda golvet i någon lägenhet i Landala...och vips så fick man sig ett par nya snygga stövlar! GILLAR BLOCKET!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar