På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 19 september 2009

En rolig ballong!




Eftersom renoveringen av murspisen gick så bra igår så blev det en ledig dag idag...nu måste sotaren komma innan vi kan avsluta arbetet. Så en dag som denna, strålande sol och varmt och skönt...vad passar bättre än att åka till Liseberg. Så alla utom jag stack dit...jag begravde mig i mina böcker en stund istället...

Väl hemma igen stack Nils och Joakim iväg till "badsimmet" dvs badhuset där Nils går på simkurs på lördagskvällar! Något som nu efter tre kurser förvandlats till något jätteroligt och något som han längtar till. Det har hela tiden varit populärt men efter det stora genombrottet för ett tag sedan; att våga komma under vattnet med huvudet har allt blivit jätteroligt! Sigge sysselsatte sig med Kanin-ballongen en lång stund på altanen...hade mycket spring i benen efter ganska mycket sittandes i vagnen på nöjesparken!

Nu skall jag strax ut i köket och slänga ihop en sallad. Där trängs en massa buketter som jag fått från nära och kära i och med veckans händelser. Tack än en gång alla! I fredags kom svärmor med en superfin bukett som ännu står ståtligt på köksbänken. Längtar tills en sådan uppsättning istället kan ta plats på vårt framtida matsalsbord som ännu står i källaren...kanske är det ingen omöjlighet så där framåt jul! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar