På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 1 maj 2009

Glass i stora lass!

Idag har vi hållt oss ur vägen. Iallafall jag, Nils och Sigge. Vid niotiden lämnade jag Nils i Frölunda hos Sara, Micael och Ella och de packade in sig i bilen för att åka mot Lindome och vara med på koutsläpp på en bondgård. Sedan skulle Nils stanna hos dem hela dagen för att sova över tills imorgon då han får skjuts med morfar tillbaka till Barfotsgatan. Äntligen blev det av med övernattningen. Nils packade sin lilla kabinväska imorse som han gärna drar runt på även om det inte skall resas någonstans. Vid avrapporteringen ikväll var allt bra och Nils och Ella hade just badat i badkaret...mycket populärt kan jag tro. Nils hade dock avböjd erbjudande om att tvätta håret...kan tänka mig det! Annars verkar dagen passerat utan några större problem...eller som min engelska väninna alltid säger (då man är lite orolig och så...) no news is good news!
Hemma på Barfotsgatan har det varit full aktivitet i källaren hela dagen och bilningsmaskinen är tillbaka och har hörts mer eller mindre hela dagen. Både Joakims pappa och min pappa har varit här och jobbat så det har blivit en hel del gjort. Vid lunchtid åkte jag och Birgitta och Sigge till Ikea för att skaffa bla. en barngrind till och lite annat smått och gott och fördriva några timmar medan det forcerades bort betong. En helt perfekt dag att åka till varuhuset på!! I princip folktomt och gott om extrabreda parkeringsplatser att välja på. Vi gick runt i lugn och ro och Sigge roade sig både i vagnen och i kundvagnen. Efter fika och påfyllning av banan orkade vi en stund till. Väl hemma vid femtiden insåg jag att Siggen inte sovit sin eftermiddagslur och tyckte då att det var alldeles försent för en sådan ändå...och tänka sig att det gick som en dans. Joller och glada miner ända tills strax efter sju då jag tyckte det var dags för nattning. Trodde kanske han var lite bakis och trött efter sin sena kväll igår men...kanske blir det bakslag imorgon. Ja..vi får se!
Vi har "inspirerats" av Lisa och Nelli för idag blev det så att Sigge för första gången fick smaka på glass och då kan man minsann gapa vill jag lova. Helt extas!

Idag passerade jag på motorvägen där vi igår råkade ut för "älg-incidenten". Det var två långa, kolsvarta bilbromsningsstreck där jag igår stampade bromsen i botten för att undvika älgen...huuuu! Såg inga spår efter någon älg eller bil så vi får hoppas att den smet över utan att orsaka några trafikolyckor! Passa på och njut av de varma dagarna och de underbara kvällarna mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar