På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 10 maj 2009

En sjukdag!


Jo, så är det! Sigge startade dagen med att kräkas och har sedan sovit mer eller mindre hela dagen. I eftermiddags vid tretiden piggnade han till en kort stund och fick i sig lite puré och smörgåskex men sedan var han mycket trött igen. Vi har försökt fått i honom så mycket socker-saltlösning som möjligt men det är en svår balansgång...han vill hela tiden ha mer men vi vet ju att för mycket bara kommer upp igen! Vi har kramats mycket och suttit i soffan och myst och jag har burit runt honom ganska mycket vilket känns i armarna...ja, ja, all typ av träning är väl bra! ;)

Nu skall jag strax sova. Fick en stund i soffan med en film och lite te här ikväll iallafall vilket fyllde på min ork rejält. Kan ju vara bra att ha laddat med lite sån´t inför imorgon!

2 kommentarer:

  1. En stor kram till dig och din lilla sjukling! Nils får en oxå om han vill ha! Ta hand om er idag och hoppas att Sigge snart mår bättre! Vad sa de på sjukhuset då?

    SvaraRadera
  2. Jo, läkare hade misstanke om förstoppning och han fick ju en "klux (?)"/lavemangkur men gav inget. Fortsätta med salt-sockerlösning och sakta prova tex kokt morot eller potatis till att börja med. Långdraget, 2½ dag men nu har han inte kräkits på 24 timmar, jippi!

    SvaraRadera