På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 22 maj 2009

Tillbaka igen!

Igår hann jag inte med att blogga...så blir det ibland, tiden räcker inte alltid till, till allt man vill göra! Jag har lite svårt att acceptera att det kan bli så ibland...vill ju helst få till det varje dag med ett inlägg men det är nog bra träning för ordningssinnet att bli tvungen att bryta vanor emellanåt.
Dagen startade i en rabatt igår. Jag gick direkt från frukostbordet ut i trädgården och fortsatte mitt röjningsarbete. På bara en vecka var det ett helt gäng med nya maskrosor som ilsket tittade upp ur gräsmattan men efter en vända med maskrosplockaren ser det nu helt grönt ut igen!

Vips så blev det eftermiddag och det var dags att åka mot Torslanda och umgås med en massa goa vänner och en hel hög med ungar...snart är de fler än oss vuxna! Värdarna bjöd på tilltugg, gott grillat med tillbehör och somrig jordgubbspaj som uppskattades av alla. Nils hade väntat hela dagen på att få träffa fröken Lovisa och väl där innehöll eftermiddagen allt från gungning till glass! Ja, i extra stora lass för Nils är inte den som skäms för sig...utan frågar gärna om mer glass när suget sätter in...och givetvis blev det ännu en som lätt slank ner...GB Sandwich, hans favorit bland alla! Är det fest så är det!
Nu skall jag strax gå ner i källaren och inspektera vad som hänt bla. i gillestugan idag. Vår andre polack (min käre far!) har varit på plats och tillsammans med Joakim har det borrats och spikats och låtit hela dagen. Tydligen har bröstpanelen i gillestugan nu flugit all världens väg... Nu skall jag njuta av kvällen och syrran med familj dök upp här i eftermiddags och står för maten här på Barfotsgatan ikväll...ser väldigt gott ut!
Som avslutning idag tycker jag denna bilden passar bra! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar