På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 8 maj 2009

Äta myror?

...eller hushållspapper. Igår vid kvällsmaten fick Sigge fatt i hushållspapper och knaprade snabbt i sig en del (vet inte hur mycket för det hände på ingen tid alls, jag vände bara ryggen till en kort stund...). Hittade några rester i hans hand och då förstod jag hur det förhöll sig. Kvällen avlöpte som vanligt men vid 22.30-tiden vaknade plutten och var så ledsen, så ledsen! Fick ett riktigt bryt och ville inte ha mat och ville bara skrika i 1 timme drygt. Somnade sedan snabbt och vaknade inte förrän imorse vid 06.30. Då såg jag hade han hade fått upp lite välling och lite papperstussar under natten. Drack sin morgondos av vällingen och blev sedan väldigt trött och sov en stund till. Vaknade efter en stund och upp kom all välling. Bläää! Sedan dess har dagen sett ut ungefär som det. Sovit, vaknat, spytt! Sovit mest; halvtimme + 3 timmar + 2 timmar + halvtimme + halvtimme...Spytt: en gång, en gång till, en gång till, och så en sista gång till! Vid femtiden vände det och Sigge fick i sig lite fruktpuré, saft, vatten, smörgåskex, bröd...i miniportioner men med god aptit! Innan läggning höll han hov vid vardagsrumsbordet för oss alla...det sjuka verkade som bortblåst. Vid läggningen strax efter åtta vågade vi oss på lite välling och sedan somnade han som en stock..och sover än! (...hann precis skriva det då han gnällde till, jag gick in och tog upp honom och han levererade då värsta rapen...blev rädd att det skulle komma något annat men han somnade om direkt...). Vet inte om hushållspappersintaget är orsaken till allt illamående eller om vi fått en släng av maginfluensa här på Barfotsgatan. Ingen annan har känt något men det tar väl någon dag eller två innan vi vet det om jag förstått allt rätt!
Sigge var väldigt trött de få stunder han var vaken och hann somna i sin matstol innan jag fick honom in i sängen....


Medan Sigge sov har jag och Nils pärlat och pysslat och spelat spel och lagt pussel. Vid lunchtid dök farfar upp och dök snabbt ner i källaren. Nils ville gå strax efteråt gå ut så på med galonställ och ut med honom. Han hittade snabbt farfar och enligt rapporten Nils avlade när han kom in 3 timmar senare så hade de byggt ett vattenrör!

Nu skall jag snart i säng för trots att jag inte gjort något särskilt idag är jag helt slut. Jo, förresten, tvättat har jag gjort, i massor....;)
Magsjuka borde förbjudas!

2 kommentarer:

  1. Såg att ni varit på sjukhuset med Sigge.

    Hoppas att han mår bättre!
    kram

    SvaraRadera
  2. Jo, vi var där...och kanske är han något bättre..får se hur han tar sig under dagen!

    Förstår att det är full rulle på Sillgatan! Kul! Snart är det ju sommar så då kommer vi förbi med vår glasstokige Nils...herregud, han skulle kunna leva på glass!
    Kramar
    //Anna

    SvaraRadera