På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 19 maj 2009

Ge dig!

Jag älskar att sortera tvätt! Jag älskar att slänga in en tvätt! Jag älskar doften av tvättmedel! Jag älskar att hänga upp tvätt! Jag älskar att vika tvätt! Jag älskar att stryka allt i tvätthögen! Jag älskar min tvättkorg! Jag älskar min tvättstuga! Jag älskar att välja program med förtvätt!

Jooooooooo, så är det!

Varje dag får jag bevis på att om man har barn måste man äga en tvättmaskin. De borde liksom komma hand i hand då efter nio månader (...nej, inte bokstavligt men...)! Hur kan någon bli så här lortig efter 5 timmar på dagis? Nils skulle kunna bli testare av kläder alternativt tvättmedel för han är expert på det här med att bli smutsig och slita kläder. Förra veckan var likadan och några av hans sockar gick då inte att få rena... helt missfärgade! Min enda tanke är: ge dig Nils!
För att stilla mitt inre lite var det med glädje jag "fönstershoppade" (vad heter det när man gör samma sak fast i en katalog eller reklamblad?) i nya HOME-katalogen från H&M som kom med posten idag. Gillade massor av saker, bland annat den en grå pläd som jag tycker skulle passa bra in i vårt sovrum. Helt överkomligt pris också! Om du är nyfiken kan du titta in här på alla fina saker!

Annars njuter jag till fullo av min trädgård som börjar bli färdigansad, iallafall på framsidan. Hoppas hinna runt den nu under långhelgen och fixa till de sista rabatterna. Nu har jag också plockat fram mitt fina betongfat som har sin plats överst på trappen. Fatet fick jag av en grannfru i och med Sigges födelse förra sommaren då de en eftermiddag kom och fikade hos oss. Hon har gjort det med hjälp av ett stort rabarberblad och den tekniken och sättet har synts både här och där tidigare år. Jag är jätteglad över mitt fina fat för jag gillar känslan och färgen som betongen ger! Skulle vilja ha allt som finns här som också är gjort av betong (på ett eller annat vis...). Min syster köpte förra sommaren då hon var på Gotland två av de höga betongljusstakarna och de är ljuvliga tycker jag.

Nu skall jag gå och ta upp bröd ur frysen för imorgon är det dags för utflykt igen för Nils. Jag skall väl fortsätta tvätta förmodar jag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar