På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 5 maj 2009

Avigt!

Idag har det hänt igen! Något som aldrig hände när jag inte hade barn eller bara hade ett barn... Jag upptäcker ideligen att jag tar på mig mina kläder med avigan utåt...utan att märka det. Idag upptäckte jag vid lunch att ena sockan var påsatt avigt och det lustiga är att den fortfarande är det...trots att hela dagen passerat. Häromdagen upptäckte jag att jag gått runt med min topp med avigan utåt och dessutom gått runt bland en massa folk glad i hågen och tydligen flaggandes med tvättråden i sidan! Men hallå! Nog för att jag upptäckt att ha barn innebär att gå runt med lortiga kläder, ibland medveten om att så är fallet men också ibland vara helt ovetande om att jeansen eller något annat är fullt med gröt eller katrinplommon eller något annat...men aviga kläder är något nytt för mig! Det aviga har hänt med fler klädesplagg men vid toppen gick nog gränsen. Snälla vänner, om ni upptäcker att jag går runt med mina byxor med avigan utåt kan ni väl säga till iallafall så jag slipper upptäcka det när dagen är över och jag går och lägger mig...;)
I förmiddags fick jag besök av lilla Ingrid och Malin en stund. Stackars Malin har fått så ont i sina handleder (men blir nog bättre snart för hon ska operara bort det onda...) och behöver lite avlastning så och vi käkade lunch och fikade lite och så fick jag bära runt och fixa lite med Ingrid. Go´och glad och hungrig och trött hann vi med! Sedan for de iväg och hämtade Smögen-mormor som nu skall hjälpa Malin några dagar. Medan jag pratade en stund i telefonen underhöll sig Malin och Sigge i Nils rum och Malin provade Nils rittavla...och se så fin bild det blev! Nils upptäckte den när han kom hem och undrade vem det var...

Nu är det dags att gå och lägga sig för imorgon är det dags att köra tvillingvagn igen. Ella skall vara här under dagen imorgon då det kört ihop sig lite för syrran. Hon skall jobba sin första arbetsdag efter sin föräldraledighet och Micke är i USA. Då får Ella vara hos kusinerna på Barfotsgatan. Vi skall mysa järnet, jag och Sigge och Ella! Käka bullar och promenera! Hoppas det blir sol...

2 kommentarer:

  1. Jag lovar att säga till, likaså om du har mascara på kinden eller riskorn i håret!
    Fin bild på Nils!

    SvaraRadera
  2. Tack! Lovar att göra det samma! ;)

    SvaraRadera