På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 6 maj 2009

Regn, regn och så sol!


Regn, regn, regn! Men vad gör det när man har både galonställ och eget paraply och på ryggen ryggsäcken med matsäck och det är skogsutflyktsonsdag! Full fart mot bästa dagiset! Fick sällskap av E (nyinflyttade flickan snett över gatan som också är 4 år och som precis börjat på Nils avdelning) som också hade eget paraply och packad ryggsäck. Väl hemma igen hade både Sigge och Ella somnat i vagnen så jag fick en stund för mig själv. Njöt av nya Elle Interiör och te en liten stund. När Ella sedan vaknade fick vi en stund över eftersom Sigge ville sova längre och då diskade vi, mycket poppis givetvis!


I ålder skiljer det cirka 6 månader mellan Sigge och Ella. Kanske borde skillnaden märkas i storleken på kläder men det gör det inte. De drar i princip samma storlek. Att passa Ella är enkelt för hon är väldigt förtjust i Nils och i Sigge. Så länge någon av kusinerna finns i närheten är allt toppenl Här sitter vi vid lunchen och Ella busar med Sigge...med en majskrok!

Några uthällda backar med leksaker senare så blev det vid tvåtiden dags att packa in sig i vagnen igen och sätta fart mot dagis för att hämta Nils. Nils undrade i vanlig ordning om Alvin Hassel fick följa med honom hem och leka och i vanlig ordning fick jag säga nej igen...Det har blivit väldigt populärt att vilja ta med kompisar hem efter dagis, Nils frågar i princip varje dag...och vi har haft med kompis hem en gång....

Nils gillar sitt paraply!

Nu är iallafall trebarnsmorsan trött och skall slappa lite framför teven...välbehövligt! Hoppas fortfarande på sol imorgon trots att prognosen såg så där ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar