På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 14 maj 2009

Byta yrke?

Nu blommar det på Barfotsgatan! Framsidan är färdigrensad och sopad och i krukorna prunkar det! Jag är så nöjd och njuter av den vackra vyn varje gång jag går förbi! Mitt kvällsarbete några kvällar i rad har verkligen betalt sig. Idag har jag dessutom rensat maskrosor och det fanns det en hel del av. Det blev nästan två skottkärror av ogräset och vissa plantor var stora som buketter! Nu skall jag fortsätta med den delen av trädgården som vätter mot vår uteplats där jag vet att vi kommer vara mycket i sommar! Jag borde vara klar framåt midsommar...

Jättefin zinkbalja som jag fått av pappa som nu är fylld till bredden av blomster!



Söta, vita Million Bells!

Har nu också skaffat mig en kultivator som jag provade lite tidigare idag. Jo, den kommer funka fint vill jag lova. Sigge skrattade gott från vagnen när jag provhackade runt en stund. Måste också skaffa lite annat nytt som trädgårdshandskar både till mig och Nils, fler blommor till krukorna på baksidan och något som Nils kan ha sina uteleksaker i. Har funderat på en tubtrug (www.tubtrugs.com) men om det regnar blir ju alla leksaker våta och det samlas ju dessutom en massa vatten i botten av den (vilket säkert Nils skulle uppskatta). Kanske någon typ av låda borde vara bättre men de där som finns i plast för tex. dynor och annat är jag inte så tänd på. Dessutom något stora. Förslag någon?

Imorgon är det fredag, min favoritdag av de sju. Kanske är det dags för grillning igen? Har inte en aning om hur väderprognosen ser ut men en grillning brukar gå att få till i nästan alla väder (eller hur Skårsgatan!)

2 kommentarer:

  1. Varje dag är grilldag (om man bara vill) ;-)
    Självklart blir det grillning i kväll, fläskfilé och grönsaker, mums!

    SvaraRadera
  2. Skaffa en ogräskorg i stål(galler) för leksakerna eller borra hål i botten av Tubtrugen till Nils leksaker...
    Fina blommor! Kram Lisa

    SvaraRadera