På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 23 maj 2009

Som en söndag...


...har dagen känts idag. Hjärnan hänger inte riktigt med när det helt plötsligt dyker upp en extra ledig dag... men när den till slut fattat känns söndagen som en bonus!
Eftersom familjen Hangelin checkade in i gästrummet igår eftermiddag blev det full rulle vid frukosten imorse och vi satsade på stekt bacon med äggröra vilket uppskattades av alla. Annars har arbetet i källaren fortsatt och pappa och Joakim har bara tittat upp för lunch och fikapauser emellanåt. Jag har mest hängt i köket...
Vid lunchtid fick Nils besök av en kompis och de var här en stund och gick sedan hem till kompisen. Vid hämtningen blev jag bjuden på rabarberpaj (idag igen...kan det bli för mycket?) i solen och en stunds prat med kompisens mamma och pappa. Hon har givetvis rabarber växande i sin trädgård och det blir både paj, kräm och saft av skörden. Själv kan jag inte skörda någon rabarber trots att jag har en planta. Pappa tog några skott från sin planta hemma i Uddevalla och planterade de åt mig förra sommaren. De har överlevt vintern men än växer där bara en enda liten späd rabarber...men enligt flera grannar växer de likt ogräs och jag väntar gärna... Jag behöver dock inte vara utan rabarber för igår kom en tredje granne och undrade om jag ville ha rabarber och snart låg det en påse på altanen fullproppad med min favorit! Nu har jag tre langare så nu är sommaren räddad! Här skall det missbrukas rabarber må du tro...det skall bli paj, kräm, mousse och saft hoppas jag!


Som du kanske sett har jag uppdaterat min blogglista och där finner du nu en nära väninnans väns blogg. Hon heter Åsa och lifestylebloggar för en affär i stan som heter Charlotte. Titta gärna in på deras hemsida: http://www.charlottegoteborg.se/! Roligt att läsa om modevärlden och iallafall en stund känna sig lite hipp och med...jag som är hopplöst omodern mest hela tiden...när alla andra övergett en modefluga då är det min tur...liksom! Så här beskrivs Åsas blogg iallafall: "Läs om de senaste trenderna, de snyggaste accessoarerna och den skönaste designen. Vår lifestyle-bloggare Åsa Alvhage gör Charlottes Stilblogg till den rätta platsen för dig med en passion för mode". Väl värt ett besök och Åsa presenterar alltid intressanta saker att läsa om och titta på på sin blogg!

Nu skall jag njuta av den fina kvällen och umgås med min far och min man över en bit grillat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar