På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 24 maj 2009

En riktig söndag!

Blev sittandes en stund och kollade på gamla bilder och fick se denna. Bilden är tagen i mars 2008 strax efter att dräneringen runt huset avslutats. Då var Nils inte svårbedd när det gällde att gå ut! Efter en tur i trädgården lyfte jag honom rakt in i duschen i källaren för avspolning...något som jag nu kan göra strax utanför garaget istället för nu har vi fixat så det finns en grovho med vatten strax innanför dörren. Gick ett varv i trädgården här ikväll och trots att det finns mycket att göra där och mycket som vi vill ändra på så tycker jag att den helt ok när jag ser bilden nedan. ;)




Annars har vi varit ute på en tur och hamnade på Ikea där vi hade några ärenden. För första gången idag lämnade vi Nils i Småland och det var väldigt populärt. För dig som inte vet vad Småland är, så är det Ikeas barnpassning där barn från 3 år kan vara en stund medan föräldrarna shoppar loss. Småland innebär ett stort, stort rum med bollhav, myshörna där film visas, rithörna och en massa fysiska saker att göra slut energin på allt övervakat av vuxen personal.
Strax innan vi for till "den gula affären" som Nils kalla Ikea så åkte morfar och Nils en sväng med racerbilen och jag misstänker att de åkte dit det fanns glass...det såg så ut iallafall när de kom hem...

Lite renovering har vi också hunnit med idag och kanske skulle vi kalla det återvinning istället då bröstpanelen nu blivit golv på vinden...passade perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar