På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 20 maj 2009

Rosa regn!


Skall göra ett försök att blogga lite dagtid istället för att göra det på kvällen som det brukar bli. Tvivlar på att jag hinner klart innan plutten skall vakna...
Flydde från köket en stund för där är det så tjattrigt...Nils har sin kompis J här och de sitter och pärlar och snattrar hela tiden och då menar jag hela tiden...det är inte tyst en enda sekund. Fråga mig inte vad de pratar om för jag orkar inte lyssna men jag spetsade öronen alldeles nyss för emellanåt har de diskussioner i ämnet morfar och mormor. Då J:s morföräldrar bor grannar med oss pratar de små liven då och då om dessa och idag hörde jag hur J undrade var hans mormor och morfar bodde. När det var konstaterat att de bodde åt "det" hållet berättade Nils att hans morfar bor i ett hus men att hans mormor ligger i jorden. Följdfrågan från kompisen blev "varför då" och Nils berättade då att hans mormor är sjuk och ligger på sjukhus och att det är många trappor där och att han längtar efter henne men nu ligger hon i jorden för hon är död. Helt naturligt för honom och liksom inte särskilt konstigt. Så är det bara! Sitter här nu med gråten i halsen...och är liksom lite glad över att hört samtalet dem emellan trots att det handlar om något så tråkigt!

Som mina bloggläsare vet älskar jag rosa och i mitt köksfönster står två ståtliga Mårbacka-pelargoner, så himla fina. Ute har jag planterat två stora krukor med vita pelargoner och det brukar vara så att jag satsar på en enhetlig färg på pelargonerna varje sommar. Ni vet... mitt ordningssinne goes bananas annars...Förra året hade jag inga då jag inte orkade köpa och plantera några... jag skyller på mina foglossningar och på att jag vägde 0,1 ton då. ;) Året innan hade jag inga för då flyttade vi hit till Barfotsgatan men året innan dess hade jag starkrosa pelargoner på balkongen i Frölunda. Året innan det röda. Surfar man ut på nätet en sväng och gör en sökning inser jag att pelargonerna engagerar massor av folk. Det har jag full förståelse för. Jag är själv helt såld på den söta blomman!
För att fortsätta mitt rosa tema väntar jag ivrigt på att denna varianten av Torky on The Go skall börja säljas på deras hemsida. Det finns en modell i min mataffär i turkos eller rosa men med någon animerad barnfilm som tryck över hela och sådant undviker jag helst! Huu! Det finns massor av olika färgställningar och om du är intresserad så kika då här så ser du alla alternativ som finns. Kanske blir man tvungen att köpa flera, både till bilen och altanen? ;)

Nu är jag tillbaka igen efter ett längre bloggpaus från det att jag startade blogga idag. Nu sover bägge skruttarna och jag har äntligen en stund för mig själv. Ute regnar det igen och vårregn är härliga, renande på något vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar