På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 13 maj 2009

Nästan som vanligt!

Jodå... idag drog vi till förskolan vid nio. Nils kunde inte komma iväg snabbt nog. Det sista han undrade igår innan läggning och det första han frågade imorse var om han skulle till dagis. Det var ju också utflyktsonsdag så på med västen när vi kom fram. Han hade sedan inte tid att säga hejdå utan vinkade lite i förbifarten på långt avstånd. Förstår honom precis...förskolan är ju himmelriket för honom och det var ju några dagar sedan han var där. Glädjer mig åt att det är så och inte tvärtom!

Det har varit sjukt på fler håll. I Frölunda har Ella haft feber och varit riktigt hängig. Pratade med Micael som hastigast i förmiddags för att höra hur det var med skruttan. Fortfarande lite feber men på nedgång. Han är nu föräldraledig två dagar i veckan då Sara jobbar. Idag och imorgon är hon i huvudstaden och jag hoppas hon har det bra. Kanske har hon sina nya fina örhängen på sig som jag köpte till henne i påskpresent. Var ju på ett smyckeparty för ett tag sedan och köpte då dessa. Väldigt snygga tyckte jag och även Sara!

Här i eftermiddags när vi åt mellanmål fick Nils syn på en GP som låg i återvinningshögen och där fanns en Lisebergskanin med på ett hörn. Sedan var diskussionen i full gång och det var farfars bilar hit och kaniner dit. Givetvis kommer det bli besök där i sommar. Nils gillar stället skarpt och jag med faktiskt. Det hör liksom sommaren till. Här är en bild från sommaren 2007 på Sara (med Ella i magen!) och Nils. I år kan kusinerna åka farfars bilar tillsammans!
Efter tips från min bloggande väninna Lisa har jag nu ändrat i min profil så att samtliga besökare kan lämna kommentarer. Hittills har bara de med bloggerkonto kunnat kommenterat men nu skall jag testa detta ett tag. Så välkommen att pröva mina vänner!
Är nu trött och har lite ont i benen för jag har krupit runt i rabatten idag också! Oj, vad det tar tid men det syns verkligen. Bevis kommer snart!

1 kommentar:

  1. Nu är jag hemma och kan läsa din blogg igen. Ja - örhängerna har varit med i Estockolmo och jag fick beröm för dem. Hade oxå på mig mitt nya namnhalsband (som din bloggvän Lisa tipsade om), även det var väldigt populärt. Med andra ord var jag ganska updated gällande min utstyrsel...
    KRAM Sara

    SvaraRadera