På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 2 januari 2009

Vad blir det för mat?



Jag är lite kär...i min nya kokbok "Husmorsorna" av Emma Hamberg och Anette Rosvall som jag fick av svärmor i födelsedagspresent. Den är så härligt rosa och fin och rosa. Jag älskar färgen rosa! Efter att en lång stund försökt planera några dagars matinnehåll bestämde jag mig; bläddra, bläddra, där ja! månaden januari, vilken dag?... fredag, okej, vad blir det idag? blodig biff med bea, funkar fint, jaha, jaha och imorgon då? jaja, då köper vi lite sån´t... och vips var allt klart och jag fick tid över att kolla in nya HM-katalogen istället. En gôrfin bok som jag varmt rekommenderar!


Vad jag däremot skall ge Sigge att äta är ett mysterium, han verkar inte förstå hur han skall göra när han skall svälja purén. Potatispuré, palsternackspuré, mortospuré, majspuré, ärtpuré, mango/persikopuré, slottspuré, havregröten, godnattvällingen, inget vill riktigt ner... Sigge älsklingen, svälj nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar