På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 28 januari 2009

Åka till "Snögen"

Nils fick ett vykort på posten idag från farmor. Bland annat undrade farmor om Nils ville följa med dem till Smögen efter deras besök här till helgen. Jajemen, det ville han! (Mamman ropade också jajemen och tänkte...gud vad skönt det skall bli...) Det känns jättegott att Nils vill umgås med våra föräldrar och syskon. En skön back-up liksom. Så snart bär det av till Smögen eller som Nils sa när han var lite yngre; Snögen...

Idag gratulerar vi Åke, Nils och Sigges farfar, som fyller 64 år. Jag vet att det är stort kalas hemöver ikväll som Birgitta galant roddar runt. Säkert blir det en skön och lång sovmorgon imorgon efter kvällens begivenheter;)!!

Nedan ser ni ett kort där Nils och Åke är på lekplatsen och gungar. Nils älskar att gunga och därför har vi inte satt upp en gunga i trädgården... Då blir man liksom stående där varje gång vi skall vara ute...så är det iallafall på dagis innan vi skall gå hem...vi skall alltid gunga en stund och den stunden blir alltid väldigt lång på något märkligt sätt...

Nils och farfar


Åke, vår egen polack...hipp, hipp, hurra!
Idag har jag och Sigge varit hos Annelie och Emilia i Ytterby och ätit lunch med ett gäng andra mammor och barn. Annelie är en av de tjejer jag lärde känna när jag gick på vattengympa för gravida med krämpor. Annelie hade fixat jättegod quinoasallad med kyckling. Det är jättetrevligt att träffas en stund och tjata bort några timmar. Sigge hade också det trevligt med alla tjejerna, han slocknade i bilen hem och småsnarkade lite...

Sallad, fika och mängder av barnmatsburkar...
En stund innan jag skulle hämta Nils ringde fröken Anna från dagis mig och ville att jag skulle ta med något Nils kunde ha på sig hem för han hade "varit lite i en gegga-pöl"...som hon uttryckte det. Utanför entrédörren hängde tre overaller och de andra två var inte ens smutsiga om man jämför med vad jag fick med hem. Overallen gick nästan inte att rulla ihop, så mycket gegga var det på den...Någon sa till mig att smutsiga barn är friska barn...men HALLÅ!!!...någon måtta finns det väl...nu skall jag hänga upp andra tvätten för idag och avsluta kvällen med Seinfeld.

Bläää...säger mamman! ...gånger 2...

1 kommentar:

  1. ....ser ut som Nils provat på en liten simövning
    i geggan:)

    SvaraRadera