På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 22 januari 2009

Pinn-beviset!



Här har ni beviset! Det är inte riktigt alla pinnar ni ser på kortet för på baksidan av trädgården ligger det minst lika många till som Nils dragit hem. Jo, jag tror nog det skulle kunna bli en koja av dem. Idag lade han två pinnar till sin samling. Jag har slutat bry mig...

Varje kväll blir jag lika förvånad då det helt plötsligt är tyst och lugnt i huset (om nu Sigge lyckats somna) och det bara är jag och Joakim som släpar oss runt i huset. Det är nu jag förvandlas, från mamma till att bli lite mer bara Anna. Det är skönt! Det är nu, vid nio-tiden, som det finns tid för en kopp varmt thé. Tidigare under dagen har det druckits ljummet, om än alls. Det är också nu jag har tid att prata och umgås lite med min man. Dock bara en kort stund, för sedan måste jag blogga och facebook-tjata med mina väninnor. Det har blivit min nya hobby. Att sitta vid datorn och fixa. Bloggandet är en del och facebookandet en annan. På facebook håller jag kontakten med sådana väninnor som är svåra att prata med under dagen, affärsinnehavare och sådana. Jag har också fått kontakt med några gamla vänner som försvunnit ur umgänget men som man kommer på att man saknat då man fått fatt dem. Sedan är det också roligt att vara spontan med de man träffar ofta.

Men alla är inte lika nöjda med min nya hobby...Mannen mumlade häromkvällen att det nog behöver skaffas en laptop så han också kan få sitta vid datorn lite. -Ja, svarade jag. Jag vill ha en rosa isåfall! Tyvärr tror jag inte han uppfattade den sista viktiga meningen dock...

Imorgon är det iallafall dags för den stora bad-dagen! Här är ett kort på Sigge från i somras när vi är Smögen, daterat 30 juli, då han badar i handfaten på toaletten på vår våning. Har han varit så här smal alltså???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar