På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 7 januari 2009

Nu river vi huset!

Ja, julen har jag som sagt städat undan men än står vårt fina pepparkakshus kvar på hyllan...men bara ikväll. I år var det Nils och Joakim som stod för designen och Nils var mycket förväntansfull innan de fick satt igång. Nils kavlade några gånger och han hann upplysa sin pappa om att man måste ha lite mjöl på näsan (...detta tog ungefär 3 minuter...)innan han tröttnade och lämnade Joakim åt sitt öde. Joakim fick göra pepparkakshuset själv.


Innan julafton firats tyckte jag att huset spred en julig doft av pepparkaka runt sig där det stod och tronade men nu när julen är bortstädad tycker jag det luktar illa om det. Nej, ikväll river vi det! Så här såg vårt pepparkakshus ut år 2008!


Förra året var det jag och Joakim som gjorde pepparkakshuset och då var vi lite mer ambitiösa och lät vårt hus på Barfotsgatan stå som modell. I år kändes det inte som så lockande att försöka få till den gjutna plattan och altanen som nu finns i anslutning till huset. Så här såg vårt pepparkakshus ut år 2007! Nästa år kanske man ska köpa ett färdiggräddat pepparkakshus som bara behöver sättas ihop eller gör man det lite väl enkelt för sig då? Hej då!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar