På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 27 januari 2009

Prinsessbakelse-dag

Ikväll äter vi prinsessbakelse och minns min lilla mamma Monika som skulle fyllt 64år idag. Det var hennes absoluta favorit när vi gick på konditori. Då valde hon alltid den gröna, goda, gräddiga bakelsen med marsipan. Pappa ringde i eftermiddags då han var vid mammas grav och det var massor av buketter vid hennes plats och flera ljus var tända. Det känns bra att hon är ihågkommen av sina nära och vänner. Grattis mamma! Jag saknar dig!

Jag och mamma på Hjalmars i Hamburgsund
Nils öppnar ett paket från sin mormor

Vernissage på Nils förskola... ...och tårtkalas.

Sigge med sin mormor

Ella med sin mormor på Liseberg


1 kommentar:

  1. Vad fint du gjort för mamma idag på din blogg! Jag är säker på att hon oxå läser den på något sätt!!! Kram Sara

    SvaraRadera