På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 14 januari 2009

Nu kör vi armhävningar!


Idag har jag och Sigge varit på öppna förskolan. Det var första gången här i Kungälv både för mig och Sigge. Tidigare har jag gått på öppna förskolan Trädet i Frölunda med Nils. Ett jättetrevligt ställe med underbar personal. Vi gick inte ensamma utan hade sällskap av Nelli och hennes glada mamma Lisa som jag lärde känna på vattengympan för gravida med krämpor i våras. Vi hade det väldigt trevligt med både sång, puré, fika till mammorna och promenad. Öppna förskolan drivs av Pingstkyrkan så det var lite gud-inspirerat men det har jag inget emot. Vi kan alla behöva lite sån´t emellanåt... Jag är säker på att vi kommer gå igen!

Väl hemma från dagis ville Nils inte gå in utan han ville "leka i jordhögen". Jordhögen är verkligen en stor hög med geggig, smutsig, lerig jord och den är Nils stora intresse då han är i trädgården och leker. Där gräver, klättrar, rullar, ramlar, hoppar han. Dessutom har han dragit dit vår lövkorg som nu är fylld till brädden med jord från jordhögen, stora stenar, pinnar och andra saker han hittat i trädgården. Efter en stunds lekande vill han ju, till sin mammas stora glädje, alltid komma in....välkommen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar