På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 6 januari 2009

Lång näsa!

Nu går den här ledigheten mot sitt slut och imorgon börjar Joakim jobba som vanligt igen. Det har varit skönt att vara lediga tillsammans trots att den sista veckan bara innehållit sjukdom. Nils längtar till dagis, det märks för idag har han snattrat om dagis än hit än dit...

Idag har vi också städat undan julen. Det känns inte som jag har så mycket julsakerna och det beror nog på att de är utspridda i huset men det blev ändå tre kartonger. En kartong har legat orörd i år och det är den med julgranskramset då vi hoppade över granen denna julen. Jag gav efter tillslut efter att Joakim lovat mig en stor och fin gran i vårt nya vardagsrum nästa jul...
Det egentliga julutstädardatumet är ju inte riktigt än men den riktiga julstämningen har ändå inte riktigt infunnit sig i år...

En utav mina finaste tomtar är iallafall den på bilden, en liten näpen sak från Alessi som jag fått av min bästa väninna Thea i julklapp. En jättetrevlig present att få kring jul!


3 kommentarer:

  1. Hallå där!
    Kul att ni oxå har en blogg=)
    Ja skönt med att få undanröjt julen, jag har precis oxå städat bort våran lilla jul, som sagt inte mycket, men endock!

    Ha det så bra så länge!
    Kram Marika

    SvaraRadera
  2. Hej, hej! Ja, som sagt, nytt år och dags för nya saker så jag tänkte att jag också skall vara med och blogga lite. Jag följer er blogg och dessutom är den ju så härligt rosa, min favoritfärg.
    God fortsättning!
    kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ja fast inte längre...Rosa alltså;). Håller på att göra om den... Men nåt kul och tilldragande blir det ju;)
    Syster hjälper till så klart!

    SvaraRadera