På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 24 januari 2009

Presenter!

Min alldeles egna "Bamboo"

Min man är mycket teknikintresserad och jag är det inte. Rättare sagt, han är tokig i "gadgets" och enligt en nära vän leder han/vi "gadgetsligan". Och nu, när jag visat lite intresse för hans stora intresse så överraskade han mig med en present igår, en teknisk sådan! Ur presentpappret dök det upp en rit-bräda där man kan rita/måla som med pennor/penslar och göra en massa andra saker med. Möjligheterna är många verkar det som. Jag har ännu bara fått i mig några "tutorials" men tycker att den här "maskinen" verkar passa mig som handen i handsken då den gör allt mycket mer kreativt. Ni kommer få se vad den och jag kan i framtiden. Jag är väldigt glad för min nya leksak. Tack min älskling!

Annars har jag idag fått lite barnfri tid. Under de 2 timmar som jag var borta från Barfotsgatan spenderade jag en stund på Pingstkyrkans lördagsloppis och en stund nere på gågatan. Jag kom hem med en haklapp med ärmar till Sigge, en fin-haklapp till Sigge, sockor till Sigge och en natt-lampa till Nils. (Småbarnsförälder eller????) Hade hellre köpt den där superfina, rosa, dyra pralinen till skjorta jag såg downtown men det får bli en annan gång. Det är ju snart 14 februari...(oj, vad jag hintar här då...). Dagen har därefter bestått av lunch, packning, te och lite målning. Nu skall vi åka och hälsa på pappa i Uddevalla. Det skall bli jättemysigt att träffas! Syns imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar