På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 26 januari 2009

En haj!


Inte trodde vi, när vi vaknade imorse, att vi skulle träffa på en isbjörn idag. Nils var något reserverad först men när vi konstaterat att den inte var farlig och stod helt stilla och dessutom var i plast vågade vi oss fram...

Vet inte hur många kilometer vi gått idag men någon måste det iallafall ha blivit för vi har sett på allt på Universeum, några saker har vi sett flera gånger. Mycket spännande ställe för barn, Nils sprang (skulle vilja skriva gick men det stämmer inte...) ett par meter framför oss hela tiden ivrig att se mer. Enkelt att orientera sig och tämligen barnvagnsvänligt överallt. Vi har haft en jättebra dag tillsammans med Ella och Sara. Vi har både lunchat och ätit mellanmål där. Dock var lunchen lite av en besvikelse, fin att se på men smakade så där och dessutom var den ganska dyr tyckte jag. Vi parkerade på Liseberg Södra och Nils var helt uppspelt i bilen hem efter besöket. Han pladdrade på som en galning om allt vi sett i ungefär 10 minuter innan han stensomnade.Väl hemma fick jag inte väckt honom utan fick bära in honom på soffan och där låg vi i en timme sedan och sov. Sigge sov han också, fast ute förstås.

Passade på att köpa ett SciencePass till mig då jag är helt säker på att vi kommer besöka Universeum igen. Årskortet kostar 395:- och ger rabatter i både restaurangen och shopen(enkelbiljett 149:-). Alla barn under 4 år går in gratis.

Ikväll när Nils skulle lägga sig och sova fick ödlan sova med honom i sängen. Ödlan är blå-silvrig, sladdrig i plast, ungefär 10 cm lång och honom hittade vi i det skåpet som vi lade våra jackor i under besöket. Nils gillade honom direkt och skall visa upp honom på dagis imorgon...

Här kommer massor av bilder från vår dag!



Nils ökar sin puls i PULS-utställningen

Ella på dansmattan
Anna som väderpresentatör

Sigge vill krypa snart

En framtida Christer Fugelstam måntro?

1 kommentar:

  1. Ja, det var verkligen urkul idag! Kul att ödlan fortfarande hänger med. Du får gärna skicka fotot på Ella och mig som mr Fugelstam.
    Tittade på bilderna som ni bränt ner till oss. Blev jätteledsen när jag såg bildern från Lisebergsbesöket i somras när mamma håller Ella. Phu, de var jobbiga att se på.
    Ses imorgon, kramisar

    SvaraRadera