På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 23 januari 2009

Fynd-fredag!

Fredagsmorgonen startade vid sju-tiden idag. Sigge var piggast av alla på Barfotsgatan 1. Mamman var minst piggast av alla... Det var full fart på mattan och Sigge tränade på att komma upp i kryp-position glatt påhejad av mamman och pappan.

Finn två barn...

Dagen har varit skönt avslappnad och vi har tagit det lugnt och umgåtts i massor. Sigge gillar att hänga på Nils rum för det är ju där Nils är och det är där det händer grejer. Nils tycker det är helt ok att ha sin bror där vilket känns gott tycker jag.

Efter lunchen drog vi ner till gågatan och besökte den viktigaste affären av alla enligt Nils iallafall...leksaksaffären. Tidigare var den ganska tråkigt men har nu bytt ägare vilket märks på sortimentet och på inredningen. Jag tycker det är jättetrevligt att det finns en riktig leksaksaffär här i Kungälv, både för barn och vuxna. Den har också bytt namn till det passande "Fröknarna Bus". Hoppas den får en bra start och att den blir kvar länge!

Nästa stopp blev barnklädesaffären "Småtufft" där det alltid finns något att köpa. Vi fyndade rejält, 70% rea. Vi gillar när 1981:- blir 576:- (tröja+mössa till Nils, mysoverall+två långärmade body+en kortärmad body till Sigge, långärmad body+byxor till Ella, långärmad body till Ingrid). Här är fynden!


När vi kom hem kom lilla, söta Ingrid på besök och hon hade med sig smarriga cup-cakes som vi fikade på. Så här glad blev hon när hon fick smaka...;)


Nu är det snart dags för blodig biff med bea och pommes + god tomatsallad och "På spåret". Jag älskar verkligen kunskapsspel i alla dess former; Trivial Pursuit, Sybarit, När och Fjärran, Buzz... trots att min allmänbildning är typ noll. Trevlig fredag och helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar