På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 1 juni 2010

Mitt i prick!

En tradition på min store pojks förskoleavdelning inför Fars dag och Mors dag är att barnen får berätta några saker om sin mamma eller pappa som personalen skriver ner. Tillsammans med med en bild blir texten ett fint minne att spara. Nu har jag en liten samling och jag hoppas givetvis på fler framöver! Vet att jag bloggade om förra årets Mors dag-kort och givetvis måste jag visa årets kort som jag fick i söndags. Om jag minns rätt var jag 44 år förra året också...och det är det enda som inte stämmer. Allt annat är mitt i prick! :-) Det är mammas pojk det!!! Tack Nils för det fina kortet!

3 kommentarer:

  1. Otroligt charmigt, vilken kul idé av förskolan:)

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!

    Vad fint! :) Och vad roligt att ha sparat, både för dig och din son. Tänk att kunna plocka fram denna skatt om några år och skratta och minnas och glädjas. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Jenny: kanske något idé att ta med till jobbet!
    //Anna

    Lotta: visst är det en bra idé! Så enkel men otroligt uppskattad och kärleksfull!
    //Anna

    SvaraRadera