På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 5 juni 2010

Mera Marrakech tack!

Vad vi har röjt idag då!! Direkt efter frukost satte jag och Joakim igång, givetvis med Sigge i hasorna med att städa ur arbetsrum, spa och förråd. Dammsugaren har fått jobba hårt och det har svabbats, putsats och dammats...usch för byggdamm! Så fint och far runt överallt! Men NU är det äntligen färdigstädat och imorgon fortsätter organisationen med alla packa ur alla flyttlådor som står utspridda överallt. Vi får ta en låda i taget helt enkelt. Hittade två lådor fyllda med alla våra tavlor och då insåg jag att jag saknat dem jättemycket. Dags att sätta upp några bums känner jag. Skulle verkligen vilja omge mig med mer konst och tänker fortfarande på en tavla jag såg på vår konstvandring i påskas. Jag hann inte börja organisera något ikväll, klockan sprang iväg men jag hann iallafall ta fram mina fina ljuslyktor som jag haft en tid och som väntat på att få sin plats i spat. Blev fint! Imorgon ska jag ta mått överallt så jag kan börja inreda det på allvar med sittdynor, kuddar, korgar, brickbord, puffar och ljuslyktor. Så vi är redo när hösten kommer! ;-)

4 kommentarer:

  1. Vilka läckra, härliga, glada färger:))))

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!

    Oj, vad ni har legat i och varit duktiga. :) Och vad fint det blev med lyktorna. Läckra färger! :)

    Sköt om dig och hoppas att du har en fin vecka framför dig! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Jenny: ni borde komma hit på en fika och se vad som hänt sedan sist...det är en del! :-)

    Lotta: nu skall jag bara fylla på med mera färg och då lite trevliga kuddar att ha i ryggen. Nätshopping nästa alltså!

    Ha en bra vecka du med!
    //Anna

    SvaraRadera
  4. Skulle vara jättekul att hälsa på er snart, otroligt vad mycket ni hunnit med sen sist. Kram!

    SvaraRadera